kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Dieta dla diabetyka
2007/7/27 0:10:00

Jadłospis osoby z cukrzycą naprawdę niewiele różni się od tego, co je osoba zdrowa. Większość warzyw ma małą wartość kaloryczną i małą zawartość węglowodanów. Owoce również są bardzo zdrowe, ale trzeba je jeść w ustalonej ilości. Należy jeść produkty zbożowe pełnoziarniste lub razowe. Powinno się ograniczyć spożycie tłuszczu, alkoholu, słodyczy i słodkich napojów.


Unikanie tłuszczu jest bardzo łatwe do wprowadzenie w życie. Najlepiej unikać tłuszczów „widzialnych”, zwłaszcza pochodzenia zwierzęcego.
Nie dodawaj smalcu, śmietany, masła, skwarek do potraw;
Nie smaruj pieczywa tłuszczem;
Zupa wcale nie musi być zasmażana;
Gdy widzisz tłuszcz w porcji mięsa, odkrój go;
Nie jedz wędlin, w których widać tłuszcz.

Następnym sposobem zmniejszenia tłuszczu w diecie jest wybieranie produktów o małej lub obniżonej zawartości tłuszczu:
wybieraj sery półtłuste i chude zamiast serów tłustych;
wybieraj mleko, jogurty i kefiry o obniżonej zawartości tłuszczu;
wybieraj te wędliny, które nie są rozdrobnione. W wielu mielonych wędlinach ukryty jest tłuszcz, którego nie widać. Tak jest np. w parówkach, wielu kiełbasach, pasztecie.

Jak smażyć, żeby nie zwiększać ilości tłuszczu w potrawie?
- Smaż na patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu lub z minimalną ilością tłuszczu (cienko posmaruj powierzchnię patelni tłuszczem);
- Smaż potrawy bez panierki, lekko poprószone mąką i przyprawami;
- Po usmażeniu połóż potrawę na ręczniku papierowym na kilka chwil, aby odsączyć tłuszcz;
- Smaż na dobrze rozgrzanej patelni, wtedy mniejsza ilość tłuszczu jest wchłaniana przez potrawę;
- Używaj grilownicy - część tłuszczu obecnego w produkcie wytopi się.

Węglowodany można podzielić na cukry proste i złożone. Cukry złożone, aby być wchłonięte muszą być strawione w przewodzie pokarmowym. Trawienie ich wymaga czasu, a więc ich wchłanianie jest wolne. Natomiast cukry proste dostarczane w diecie nie wymagają trawienia lub są trawione bardzo szybko i poziom glukozy we krwi po ich spożyciu rośnie bardzo szybko. Najprostszą zasadą unikania cukrów prostych jest unikanie białego cukru i nie dodawanie go do potraw oraz nie słodzenie napojów. Oczywiście należy unikać słodyczy.

Do gaszenia pragnienia najlepsza jest woda i to zarówno niegazowana, jak i gazowana. Natomiast wszelkiego rodzaju słodkie napoje najlepiej ograniczyć, ponieważ zawierają one cukry proste i poziom glukozy we krwi po ich wypiciu rośnie bardzo szybko.

Aby dowiedzieć się więcej o życiu z cukrzycą zajrzyj na stronę [url=http://www.akademiabioton.pl]akademiabioton.pl[/ul], gdzie dobre rady ma dla ciebie rodzina Insulinowskich.


()
Oprac: Aleksandra Dudzisz

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: cukry, cukrzyca, dieta, insulina, tłuszcze, węglowodany


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »