kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Jak radzić sobie z bólem kręgosłupa wywołanym przez obfity biust?
2016/8/22 16:50:00

Problemy z kręgosłupem stały się już chorobą cywilizacyjną, praktycznie każdy miał, ma lub będzie miał problemy z bólem pleców. Siedzący tryb pracy, minimum aktywności fizycznej oraz wady postawy to podstawowe przyczyny problemów z tą istotną częścią ciała. Kobiety w tym wypadku często mają dodatkowy czynnik, negatywnie wpływający na stan grzbietu, szczególnie w odcinku krzyżowym, z powodu obfitego biustu. Piersi, choć jedne z najbardziej pożądanych kobiecych atrybutów, przy źle dobranym biustonoszu mogą powodować silne bóle pleców. Jak radzić sobie z takimi problemami?


Dobranie odpowiedniego stanika

Aż 90% kobiet nosi źle dobrany biustonosz i w zdecydowanej większości nie zdają sobie z tego sprawy. Podstawowymi grzechami przy doborze stanika to zbyt duże obciążenie ramiączek ciężarem piersi, źle dobrana miseczka oraz obwód. Wszystkie te błędy najczęściej odbijają się na obciążeniu kręgosłupa. Obfity biust może ważyć nawet kilka kilogramów, dlatego przy zbyt dużym obciążeniu ramiączek i przez to ramion, po prostu się garbimy. Dobrze dobrany biustonosz sprawia, że większość ciężaru piersi jest opierana o niższe, bardziej stabilne części kręgosłupa.

Jak dobrać biustonosz?

Jednym z najważniejszych etapów dobierania stanika jest znalezienie swojego obwodu biustonosza. Powinien on dokładnie opinać w poziomie ciało, pod biustonoszem, opierając się w miarę możliwości na żebrach. Dzięki temu biust powinien pozostawać w miseczkach, nawet bez ramiączek. Powinny one bowiem podtrzymywać piersi jedynie w 10%, kiedy obwód stanika w 90%. Biustonosz z czasem rozciąga się, dlatego w sklepie mierzymy go zapinając jedynie na pierwszą haftkę.

Jeśli znamy już obwód biustonosza, czas na dobranie miseczki. Przy zmianie obwodu, może się okazać, że miseczkę na przykład z D, trzeba zamienić na E. Pierś powinna dokładnie wypełniać wnętrze stanika, jednak nie może wystawać poza jego linię. Jeśli biust wystaje poza sylwetkę tułowia, oznacza to zbyt małą miseczkę. Zewnętrzne końce fiszbin powinny być skierowane w kierunku środka pach.

Ostatni element to dostosowanie długości ramiączek. Większość staników umożliwia regulację ich długości, dlatego ten element należy dobierać na samym końcu. Jeśli zrobimy to prawidłowo, na ramionach nie będą pozostawały nieprzyjemne odciski, a także zniknie problem spadających ramiączek. Najprostszym sposobem na dobranie długości jest pewien banalny test – jeśli można pomiędzy ramiona, a ramiączka włożyć palec wskazujący oraz środkowy, ułożone jeden pod drugim, ramiączka mają prawidłową długość.

Kiedy idealny biustonosz to za mało

Sam dobór stanika nie zawsze pozwoli na pozbycie się bólu damskich pleców. Szczególnie jeśli piersi są wyjątkowo duże i ciężkie, mimo poprawnego podtrzymywania, będą silnie obciążały kręgosłup. W takim wypadku niezbędne stanie się wzmocnienie mięśni grzbietu, a w szczególności mięśni czworobocznych. Pozwoli to odciążyć kręgosłup i dzięki temu zmniejszyć dolegliwości bólowe. Jak jednak dbać o swoje plecy i ich nie obciążać? Idealnie w tym wypadku sprawdza się pływanie. Mięśnie są przyzwyczajane do długotrwałego obciążenia i podczas kolejnych długości basenu nie obciążamy kręgosłupa. Pływanie pozytywnie wpływa także na posturę.

Redukcja napięcia mięśniowego

Każdy mięsień (a więc także grzbietu) regeneruje się w rozluźnieniu. Stres i siedzący tryb pracy utrudniają regenerację tkanki mięśniowej oraz dodatkowo pogłębiają ból. Najskuteczniejszym i najkorzystniejszym sposobem na redukcję napięć mięśniowych jest masaż. Nie musi być profesjonalny, nawet amatorski masaż w domowym zaciszu zwiększa przepływ krwi w tkankach mięśniowych, wpływa na ich rozluźnienie, a co za tym idzie regeneruje je.



()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: biust, biustonosz, ból, kręgosłup, masaż, piersi, stanik


 


 


 
Przepis dnia: Pavlova biała z kiwi

Uzależnia i powoduje, że ci którzy szukali dotąd zastosowania dla "nadmiarowych" białek, mają problem co zrobić z żółtkami.»