kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Jak się odżywiać w czasie podróży?
2012/7/12 16:50:00

Podczas wakacyjnych wyjazdów nie jest łatwo przestrzegać zasad zdrowego odżywania. Bardziej niż zwykle jesteśmy też narażeni na różnego typu pokusy – lody, słodycze czy fast foody. Jak ustrzec się przed pułapkami prowadzącymi do dodatkowych kilogramów?


Beztrosko spędzany czas nie sprzyja planowaniu regularnych godzin posiłków, a brak miejsca do ich przygotowania sprawia, że chętniej sięgamy po dania gotowe i półprodukty. Zmiana trybu dnia czy niedostępność niektórych produktów powodują, że znacznie trudniej jest nam stosować się do zaleceń prawidłowej diety. O przygotowanie specjalnego planu żywieniowego na czas podróży najlepiej poprosić dietetyka. Warto również pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

Co zabrać w podróż?

Przed wyjazdem zaplanujmy, czy w trakcie podróży zatrzymamy się w restauracji, czy zabierzemy ze sobą wcześniej przygotowane posiłki. Jeszcze przed wyjściem z domu zjedzmy pożywne śniadanie, które dostarczy nam energii na cały dzień. Może to być pełnoziarniste pieczywo z twarożkiem, chudą wędliną i warzywami. Na drogę nie zabierajmy produktów ciężkostrawnych i pobudzających perystaltykę jelit – tłustych mięs, pasztetów, serów pleśniowych, pikantnych dodatków oraz warzyw o właściwościach wzdymających np. fasolki lub groszku. Najlepszą przekąską będzie jogurt, owoce lub sok warzywny.

- Zamiast słodyczy, które chętnie podjadamy w czasie podróży, wybierzmy np. świeże owoce. Są one mniej kaloryczne, a znacznie bardziej wartościowe pod względem zawartości składników odżywczych. Jeśli nie będziemy mieli możliwości, aby zjeść ciepły obiad w ciągu dnia, zabierzmy w pojemniku sałatkę z warzyw i gotowanego kurczaka, wymieszaną z łyżką oleju oraz przyprawami. Pamiętajmy też, żeby zawsze mieć przy sobie butelkę wody mineralnej, zwłaszcza w czasie upałów – mówi Ewelina Kasperek, dietetyk z Centrum Naturhouse. Zrezygnujemy za to z napojów słodzonych i gazowanych, ponieważ mogą one powodować zgagę i przepełnienie żołądka.

Wakacyjne nawyki żywieniowe

Zanim udamy się na upragniony wypoczynek powinniśmy się zastanowić, czy chcemy sami przygotowywać nasze codzienne menu czy też wybieramy opcję all inclusive. Z menu wybierajmy przede wszystkim warzywa w postaci zup czy sałatek i owoce, a w drugiej kolejności dania mięsne. Jeśli nie znamy zbyt dobrze lokalnych produktów, nie kupujmy jedzenia na targach. Omijajmy też lokale oferujące dania typu fast-food.

- Dużym błędem popełnianym w trakcie wakacji jest pomijanie posiłków lub zastępowanie ich słodkimi przekąskami. Nawet jeśli z powodu upałów nie odczuwamy głodu, pamiętajmy aby w ciągu dnia zjeść trzy duże posiłki i dwa mniejsze, najlepiej w regularnych odstępach czasu – zaleca dietetyk z Naturhouse.

Jeśli chcemy zachować zdrowie i szczupłą sylwetkę również podczas wakacji musimy się wykazać rozsądkiem oraz silną wolą. Przestrzeganie prawidłowych nawyków żywieniowych jest naszym obowiązkiem, z którego nie zwalnia nas nawet beztroski czas odpoczynku.


()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: dieta, odżywianie, podróż, wakacje


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »