kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Stawiam na mleko i produkty mleczne
2008/2/2 21:30:00

Rokrocznie w Polsce spada spożycie mleka i jego przetworów. Z tego powodu zarówno u dzieci, jak i wielu osób dorosłych dochodzi do poważnych niedoborów wapnia, co może w konsekwencji wiązać się z zaburzeniami zdrowotnymi. Kampania „Stawiam na mleko!” ma być jednym z elementów działań mających na celu zapobieganie takim problemom w naszym społeczeństwie. Jej twarzą została Ilona Felicjańska.

31 stycznia 2008 r. odbyła się konferencja prasowa inaugurująca 3 - letnią kampanię informacyjno-promocyjną mleka i produktów mlecznych. Kampania realizowana jest na zlecenie Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich przy współpracy Agencji Rynku Rolnego. Kampania „Stawiam na mleko i produkty mleczne” ma na celu przeprowadzenie kompleksowych działań informacyjnych, edukacyjnych oraz promocyjnych, skierowanych do dzieci w wieku 7- 13 lat, ich rodziców oraz opiekunów. W ramach 36 miesięcy kampanii za pośrednictwem „Mlecznego Konwoju” odwiedzonych zostanie 108 miast w całej Polsce, co oznacza objęcie działaniami blisko 450 szkół oraz 330 tys. dzieci i podobnej liczby osób dorosłych. Projekt zakłada wykorzystanie wszystkich możliwych kanałów komunikacyjnych, w tym m.in.: reklamę telewizyjną i prasową, cykliczne eventy, konkursy, promocję w punktach sprzedaży, działania outdoorowe oraz PR.

Kluczowymi elementami kampanii o charakterze bezpośrednim są m.in.: „Konwój mleczny” –mający na celu dotarcie do prawie 450 szkół w 108 miastach w całej Polsce oraz zorganizowanie „Imprez Mlecznych”, podczas których zarówno dzieci, jak i ich opiekunowie będą mogli wziąć dział w konkursach wiedzy o mleku i produktach mlecznych, a także spróbować mlecznych przysmaków; „Truck Mleczny” – weekendowy event funkcjonujący w ramach „Konwoju Mlecznego”. Głównym założeniem „Trucka Mlecznego” jest promowanie zdrowia i zdrowego trybu życia przez zabawę i naukę, a także umożliwienie osobom biorącym udział w imprezach dotarcia do ekspertów, lekarzy i dietetyków, którzy doradzą w kwestii diety i zdrowego odżywiania.

Przetarg na akcję promocyjną dotyczącą mleka ogłosiła Unia Europejska. Zgłosiło się do niego siedem krajów, wygrała go Polska. „To jedna z największych kampanii promocyjnych w Europie” - mówi Bogdan Twarowski z Agencji Rynku Rolnego.

Mleko jest najważniejszym, najtańszym i najkorzystniejszym źródłem łatwo przyswajalnego wapnia. Wapń wykorzystywany jest przez organizm do prawidłowego rozwoju układu kostnego (obok związków fosforu i magnezu jest podstawowym składnikiem kości), a także wielu procesów metabolicznych, np. mięśni czy komórek nerwowych. Mleko jest produktem kompletnym i trudnym do zastąpienia. Spożywając je zgodnie z zalecanymi normami wyżywienia, zaspokajamy niemal w 100% zapotrzebowanie naszego organizmu na wapń. Obecnie zapotrzebowanie organizmu na ten składnik zaspakajane jest przez Polaków tylko w 54-59%. W piramidzie zdrowego żywienia oraz z „Złotej Karcie Prawidłowego Żywienia” stworzonej przez Radę Promocji Zdrowego Żywienia zaleca się, aby codziennie spożywać co najmniej 2 pełne szklanki mleka lub tyle samo kefiru i jogurtu oraz 1 -2 plasterki serów.



Oprac: Aleksandra Dudzisz

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: Ilona Felicjańska, mleko, wapń


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »