3 lipca została zainaugurowana kampania edukacyjna o menopauzie NeoKobieta. Jej celem jest przekazanie kompleksowej wiedzy na temat menopauzy, obalenie stereotypów z nią związanych oraz uświadomienie kobietom, iż menopauza to początek nowego, pięknego etapu ich życia.
Głównymi elementami kampanii są warsztaty edukacyjne prowadzone przez specjalistów, którzy omówią holistycznie i wieloaspektowo zagadnienie menopauzy oraz dostarczą uczestniczkom wiedzy jak radzić sobie z problemami wieku okołomenopauzalnego. Warsztaty odbędą się w pięciu polskich miastach: Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław oraz Poznań.Uruchomiona też zostanie platforma internetowa , która będzie stanowiła kompendium wiedzy na temat menopauzy ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi terminu oraz miejsca warsztatów.
Celami kampanii jest: uświadomienie, że menopauza jest kolejnym etapem w życiu kobiet, który nie musi oznaczać drastycznego przełomu zarówno w sferze fizycznej, psychicznej jak i społecznej, przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu opieki i pielęgnacji ginekologicznej, psychologicznej oraz dermatologicznej, które pozwolą każdej kobiecie w okresie okołomenopauzalnym stać się świadomą zachodzących zmian, zbudowanie pozytywnego przekazu, pokazanie, że menopauza to kolejny etap życia kobiety, z którego można czerpać wiele wspaniałych doznań i całkowicie się realizować na różnych płaszczyznach: zawodowych, duchowych, czy osobistych.
"Menopauzy nie należy postrzegać jako biletu w jedną stronę. Kobiecość, siła i piękno wynikające z dojrzałości kobiet po 50. roku życia przejawiają się w różnych sferach ich życia. Kobieta może skoncentrować się bardziej na sobie, swoich marzeniach i celach życiowych, gdyż role np. związane z macierzyństwem schodzą na dalszy plan" - powiedziała dr Joanna Heidtman.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »