4 lutego zainaugurowano drugą edycję kampanii społecznej „Rak. To się leczy!”. W ramach tej akcji wystartował także internetowy Plebiscyt, który ma na celu wyłonienie i nagrodzenie osób, które w minionym roku aktywnie zaangażowały się w walkę z rakiem, ale także wyróżniających się oddziałów onkologicznych i kampanii edukacyjnych.
Kampania społeczna „Rak. To się leczy!” nie tylko promuje badania profilaktyczne i łamie stereotypy na temat chorób nowotworowych, ale także wyróżnia najlepsze praktyki oraz kampanie na rzecz walki z rakiem. Zwieńczeniem tego typu działań jest Plebiscyt oraz Gala „Rak. To się leczy!”, na której prezentowani są laureaci.
- Wierzymy, że w Polsce jest wiele instytucji i osób zaangażowanych w pomoc osobom chorym na raka, w leczenie czy edukację. Często są to „zwykli bohaterowie”, którzy są inspiracją i nadzieją dla otaczających ich ludzi, bo dla nich liczy się CZŁOWIEK. Stąd pomysł na Plebiscyt dostępny dla wszystkich internautów. Chcemy takie pozytywne przykłady pokazać i docenić – tłumaczy Alicja Zakrzewska, rzecznik kampanii „Rak. To się leczy!”.
Kategorie
Od dziś do 28 lutego na stronie www.rak.tosieleczy.pl można zgłaszać kandydatów w kategoriach: 1. „Człowiek najbardziej zaangażowany w walkę z rakiem w roku 2013” (lekarze, działacze, wolontariusze itp.) 2. „Oddział/szpital onkologiczny najbardziej przyjazny pacjentom w roku 2013” 3. „Człowiek niosący nadzieję” (pacjenci onkologiczni, którzy swoją wiarą i determinacją potwierdzają, że „rak – to się leczy!”) 4. „Akcja lub kampania na rzecz walki z rakiem roku 2013” (akcje i kampanie edukacyjne) 5. „Dziennikarz najbardziej zaangażowany w edukację onkologiczną w roku 2013” (dziennikarze lub redakcje zgłaszają swoich kandydatów – osobny regulamin).
Zasady
Pierwszy etap „nominacji” ma formułę otwartą - aby zgłosić kandydatów, wystarczy wejść na stronę www.rak.tosieleczy.pl i on-line wypełnić formularz zgłoszeniowy (dlaczego nasz kandydat zasługuje na nagrodę). Czas trwania: 4.02 – 28.02.2014.
Drugi etap to głosowanie na 5 nominowanych w każdej kategorii (poza dziennikarską), których wyłoni Kapituła Plebiscytu biorąc pod uwagę liczbę zgłoszeń i ich argumentację. Czas trwania: 3.03 – 26.03.2014.
Finaliści w poszczególnych kategoriach (po 3 z największą liczbą głosów) zostaną oficjalnie zaprezentowani podczas uroczystej Gali, 3 kwietnia 2014 r. w Teatrze Capitol w Warszawie. Laureaci otrzymają pamiątkowe statuetki, dyplomy oraz nagrody ufundowane przez partnerów kampanii „Rak. to się leczy!”.
Nowymi kategoriami tegorocznej edycji Plebiscytu jest „Człowiek niosący nadzieję” oraz „Dziennikarz najbardziej zaangażowany w edukację onkologiczną w roku 2013”. Ta ostatnia kategoria organizowana jest wspólnie z Dziennikarskim Klubem Promocji Zdrowia i posiada oddzielny regulamin. Do Plebiscytu zgłosić się może każdy dziennikarz zajmujący się tematyką onkologiczną, który prześle formularz zgłoszeniowy i przykładowe materiały redakcyjne.
Współorganizatorem Plebiscytu „Rak. To się leczy!” 2014 jest ING Życie. Partnerami wydarzenia są: Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia oraz firmy Pharmaceris, Nestle Health Science, Adrian, Press Glass, Lilly, Oknoplast, DOZ.pl i LOT.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »